عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان

مقدمه

تحوّلات پرشتاب در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی گسترده ای را موجب شده می باشد. افزایش دسترسی عموم مردم به اینترنت موجب شده می باشد که امکان بهره گیری از فناوری های اطلاعاتی از جایگاه ویژه ای برخوردار گردد. از سوی دیگر، ویژگی ها و مزایای بی شمار بانکداری اینترنتی از قبیل: عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی در بهره گیری از خدمات بانکی، دسترسی آسان به اطلاعات مورد نیاز، صرفه جویی در زمان مشتریان، کاهش چشمگیر هزینه های بهره گیری از خدمات بانکی، امکان برخورداری از خدمات متنوع و متناسب با نیاز و…، باعث رشد چشمگیر کاربرد خدمات بانکی اینترنتی شده می باشد. [دیواندری و دلخواه، 1388، ص 54].

مطالعات متعددی نشان داده می باشد که بخش خدمات بانکی آنلاین، سودآورترین بخش فعالیت برای بانک هاست. بانک ها لازم می باشد به مقصود موفقیت در صنعت رقابتی بانکداری اینترنتی، به مشتریان خود خدمات با کیفیت ارائه دهند که این امر نیازمند شناسایی شاخص هایی می باشد که به مقصود ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان، امکان برداشتن گام های لازم برایشان فراهم گردد. بانکداری اینترنتی پدیده ای در حال رشد در کل جهان به ویژه در میان کشورهایی می باشد که زیرساختارهای مناسب بانکداری اینترنتی در آنها به خوبی توسعه یافته می باشد. [یعقوبی و شاکری، 1388، ص 22].

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

در دنیای بانکداری اینترنتی عوامل بسیار زایدی وجود دارند که بر تصمیم مشتریان تأثیر گذارند. عواملی مانند کمبود امنیت در شبکه اینترنت، کم بودن اعتماد مشتریان به بهره گیری از خدمات بانکداری اینترنتی، کیفیت سایت و نحوه طراحی آن، خصوصاً در نحوه ارائه خدمات و اطلاعات مربوط به آنها، به بی رغبتی مشتریان در بهره گیری از خدمات بانکداری اینترنتی منجر می شوند. از سوی دیگر عواملی درونی مانند توجه ها، عادت ها و ادراکات افراد، تمایل افراد را به بهره گیری از خدمات بانکداری اینترنتی، مورد تأثیر قرار می دهند. در این بخش به مطالعه بانکداری اینترنتی خواهیم پرداخت.

2-2-2) بانکداری اینترنتی

بانکداری اینترنتی، به ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی از طریق اینترنت، به وسیله رایانه شخصی یا سایر تجهیزات با قابلیت دسترسی به اینترنت تصریح دارد. بانکداری اینترنتی یکی از مهمترین مدل های بانکداری الکترونیک به شمار می رود. اینترنت بانک در واقع شعبه مجازی و 24 ساعته یک بانک می باشد که به مشتری امکان می دهد، فارغ از قید زمان و مکان، اقدام به تراکنش مالی نماید. اصطلاح بانکداری اینترنتی به کاربرد اینترنت به عنوان یک کانال تحویلداری از راه دور برای خدمات بانکی تصریح دارد که شامل خدمات سنتّی مانند بازکردن حساب یا انتقال وجوه و همین گونه خدمات جدید مانند پرداخت های آنلاین و الکترونیک می گردد. در این روش، بانک ها از طریق ایجاد یک پایگاه اینترنتی و معرفی آن به مشتریان با آنها ارتباط مستقر نموده و خدمات خود را از طریق این شبکه به مشتریان ارائه می کنند و مشتریان می توانند به راحتی از طریق اینترنت و شبکه جهانی، با بانک خود ارتباط مستقر کرده و بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، فعالیت های خود را انجام دهند. تفاوت بین بانکداری اینترنتی و بانکداری خانگی در این می باشد که برای دستیابی به خدمات بانکی در اینترنت، نیازی به نصب نرم افزارهای اختصاصی نیست و خدمات بانکی از طریق شبکه عمومی اینترنت قابل دستیابی می باشد. [صیاد آذری، 1389، ص 38].

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. شناسایی عواملی جهت تشویق پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی توسط مشتریان.
  2. اندازه گیری الگوهایی برای تشویق پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و محدود کردن موانع موجود.
  3. اندازه گیری ویژگی های وب سایت، سودمندی درک شده، خطر و حفظ حریم خصوصی و الویّت های شخصی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  4. اندازه گیری محیط خارجی در جهت پذیرش بانکداری اینترنتی.
  5. اندازه گیری هنجار ذهنی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  6. بهره گیری از یافته های پژوهش برای توسعه استراتژی بانک ها در به حداکثر رساندن پذیرش.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان  با فرمت ورد