عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر ا ستراتژی تعمیم نام تجاری بر توجه مصرف کننده از محصول جدید

. راهبرد خط-نام تجاری:

راهبرد خط- نام تجاری، پاسخی می باشد به تقاضا برای محصولات مشابه با خصوصیات مکمل، تماما تحت یک نام. در واقع نام تجاری مفهوم خود را به محصولات مختلف بسط داده می باشد که می توان آن را نام گذاری تجاری موازی[1]خواند.مثل مورد عطرهای پس از اصلاح، همراه با صابون، شامپو، دئودورانت و لیف اسفنجی استودیو لاین اورئال . پس یک خط می تواند با پایه قرار دادن موفقیت محصول اصلی و عرضه محصولات دیگر با ماهیت نزدیک به هم مستقر گردد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

1-2- 15- 2 .  مزایا ومعایب راهبرد خط-نام تجاری:

سیاست خط- نام تجاری چندین مزیت دارد:

  • قدرت فروش نام تجاری را بالا می برد و تصویر قدرتمندی از ثبات می سازد.
  • به تسهیل در بسط خط می انجامد.
  • هزینه های عرضه را کاهش می دهد.

محدودیت راهبرد خط-نام تجاری اینست که فقط بایستی محصولات جدید یا آن هایی که با محصول جدید پیوند نزدیک دارند را شامل گردد.

3- 15- 2- راهبرد دامنه- نام تجاری:

نام های تجاری دامنه ای، یک نام واحد و فقط یک وعده به گروهی از محصولات خود اعطا می کنند که سطح توانایی یکسانی دارند. مثل گروه های ویت واچرز که بیش از ده محصول تحت یک نام و بایک وعده دارند: “بهتر بخورید و به نتایج پایدارتری برسید”. فیندانس 135 محصول منجمد با یک مفهوم واحد دارد: “برای فیندانس فقط بهترین خوب می باشد” بنتون در بخش پوشاک و مولینکس در لوازم آشپزخانه نیز از این استراتژی بهره برده اند.

همان گونه که در نمایشگر (7-2) ملاحظه می گردد، این نامهای تجاری، تمامی محصولات خود را تحت یک وعده یا جایگاه گذاری جمع کرده اند.

 

[1] Forward Integration

سوالات یا اهداف پایان نامه :

پژوهش حاضر کوشش در پاسخگویی به سوالات زیر را دارد:

1.آیا ادراک مصرف کننده از کیفیت محصول اصلی بر توجه او نسبت محصول جدیدی که از نام تجاری موجود  بهره برده تاثیر گذار می باشد؟

2 .آیا ادراک مصرف کننده از تناسب بین دو طبقه محصول اصلی و جدید بر توجه او نسبت به محصول جدیدی که از نام تجاری موجود بهره برده تاثیر می گذارد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ا ستراتژی تعمیم نام تجاری بر توجه مصرف کننده از محصول جدید  با فرمت ورد

دسته بندی : پایان نامه