عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان

بانکداری الکترونیکی بین بانکی:

انتقال الکترونیکی وجوه بین بانک ها در کشورهای مختلف به شیوه های گوناگون انجام می گردد. یک شیوه جهانی انتقال الکترونیکی وجوه، بهره گیری از شبکه سوئیفت (Swift) می باشد. بانک های عضو در این شبکه بانکی به راحتی می توانند به انتقال الکترونیکی وجوه بین خود بدون محدودیت مرز و در سطح بین المللی اقدام نمایند. سوئیفت به گونه معمول برای نقل و انتقال بین المللی پول بین بانک ها، مورد بهره گیری قرار می گیرد. در ایران نیز، اطلاعات بانکی در سطح بین المللی و خارج از کشور از طریق شبکه بین المللی سوئیفت انجام می گردد. [صیاد آذری، 1389، ص23].

مبادله های بانکی در سطح ملی به دو گروه عمده تقسیم می شوند:

  • مبادله هایی که بایستی در یک فاصله زمانی کوتاه (10 تا 15 دقیقه) انجام شوند که این مبادله ها از نوع مبادله های بین بانکی فوری می باشند.
  • مبادله هایی که ضرورت انجام آنها در یک فاصله زمانی کوتاه وجود ندارند. این نوع مبادله ها برای هر بانک طی روز به صورت گروهی جمع آوری شده و در مقطع زمانی مناسبی در همان روز بین بانک ها مبادله می گردد. [حسنی و همکاران، 1387، ص61].
  • مزایای بانکداری الکترونیک

    مزایای بانکداری الکترونیکی را می توان از دو جنبه مشتریان و مؤسسات مالی مورد توجه قرار داد. از دید مشتریان می توان به صرفه جویی در هزینه ها، صرفه جویی در زمان و دسترسی به کانال های متعدد برای انجام عملیات مختلف بانکی را نام برد. از دیدگاه مؤسسات ملّی، می توان به ویژگی هایی زیرا ایجاد و افزایش شهرت بانک ها در ارائه نوآوری، حفظ مشتریان علیرغم تغییرات مکانی بانک ها، ایجاد فرصت برای جستجوی مشتریان جدید در بازارهای هدف، گسترش محدوده جغرافیایی فعالیت و برقراری شرایط رقابت کامل تصریح نمود. [سید جوادین، سقطچی، 1385].

    البته مزایای بانکداری الکترونیک را می توان از دیدگاه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیز مورد مطالعه قرار داد. رقابت یکسان، نگهداری و جذب مشتری مانند مزایای بانکداری الکترونیک در کوتاه

    مدت (کمتر از یک سال) هستند. در میان مدت (کمتر از 18 ماه)، مزایای بانکداری الکترونیک عبارتند از: یکپارچه سازی کانال های مختلف، مدیریت اطلاعات، گستردگی طیف مشتریان، هدایت مشتریان به سوی کانال های مناسب با ویژگی های مطلوب و کاهش هزینه ها. [سید جوادین، سقطچی، 1385].

    کاهش هزینه های پردازش معاملات، ارائه خدمات به مشتریان بازار هدف و ایجاد درآمد نیز مانند مزایای بانکداری الکترونیک در بلند مدت هستند. برای توسعه و ترویج بانکداری الکترونیک، در نظر داشتن بعضی از فعالیت ها و سرعت بخشیدن به آنها می تواند در کوتاه کردن این مسیر، مؤثر واقع گردد. همچنین ترویج فرهنگ مناسب بهره گیری از ابزارها و خدمات با بهره گیری از رسانه های همگانی و تابلوهای تبلیغاتی، همراه با ایجاد توجه کلان در میان تصمیم گیران، برنامه ریزان و دست اندرکاران این فعالیت بایستی در دستور کار واقع گردد. [سید جوادین، سقطچی، 1385].

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

    مزایای بانکداری الکترونیک را نیز می توان از دو دیدگاه مورد توجه قرار داد:

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. شناسایی عواملی جهت تشویق پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی توسط مشتریان.
  2. اندازه گیری الگوهایی برای تشویق پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و محدود کردن موانع موجود.
  3. اندازه گیری ویژگی های وب سایت، سودمندی درک شده، خطر و حفظ حریم خصوصی و الویّت های شخصی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  4. اندازه گیری محیط خارجی در جهت پذیرش بانکداری اینترنتی.
  5. اندازه گیری هنجار ذهنی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  6. بهره گیری از یافته های پژوهش برای توسعه استراتژی بانک ها در به حداکثر رساندن پذیرش.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان  با فرمت ورد