مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان

  • افزاش نفوذ به بازار زیر 18 سال

جوانان امروز مشتریان فردا هستند، لذا این بازار برای بانک ها اهمیّت بسزایی دارد. تجربه نشان داده می باشد که اگر بانک، افراد را هنگام جوانی جذب نماید، حداقل این احتمال هست که در آینده نیز همراه بانک بماند. نسل جدید آشنا به زبان کامپیوتر، تمایل کمتری به حضور در شعبه دارند و ترجیح می دهند از خدمات بانکداری اینترنتی بهره گیری نمایند. از این رو، بانکداری اینترنتی به بانک ها در دستیابی به این بازار بخصوص یاری می رساند. [حسنی و همکاران،1387، ص204].

  • افزایش روحیه کارکنان

بانکداری اینترنتی تأثیر مهمی در کاهش فعالیت های ملال آور و یکنواخت روزمره که بایستی توسط کارکنان حاضر در شعبه انجام گیرد، را اعمال می کند و پس آنها را در جهت انجام کارهای گروهی و جذاب مانند: فروش و مشاوره به مشتریان آزاد می گذارد. [صیاد آذری، 1389، ص 61].

 

  • کاهش هزینه های عملیاتی مؤسسه

اینترنت، یک عامل تحویل و توزیع اطلاعات و ارتباطات می باشد که توانسته می باشد کاهش های هزینه ای قابل توجهی را نصیب بانک ها کند. در صورت بهره گیری از اینترنت به جای دستگاه خودپرداز، بانک ها می توانند درآمد خود را از محل توزیع امکانات بانکی ده برابر کنند. همچنان که بانک ها در جهت معاملات، به صرفه جویی نسبت به مقیاس،دست خواهند پیدا نمود،هزینه پردازش معاملات نیز،کاهش می یابد. همچنین هزینه های عملیاتی بعلت شعب فیزیکی کمتروکارمندان کمتر،کاهش خواهد پیدا نمود.[حسنی وهمکاران،1387، ص204].

  • اطلاعات کامل

اینترنت، اطلاعات کامل و بی نقصی را در اختیار تمام دست اندکاران بازار قرار می دهد. در این حالت، اینترنت به مثابه عامل تشدید کننده رقابت بین بانک ها اقدام می کند و کیفیت محصولات و خدمات آنها را ارتقاء می دهد. به بیانی دیگر، جستجو در شعبه های بانک ها، مطالعه بروشور محصولات و برقراری تماس تلفنی، همه و همه از طریق اینترنت و با کمترین هزینه، امکان پذیر خواهد بود. اینترنت، اطلاعات کامل و موثقی را در مورد مشتریان مانند متقاضیان وام و چک در اختیار بانک ها قرار می دهد. در این حالت،فرد نمی تواندپیشینه بدخودراازنظرحساب واعتبار،از بانک پنهان نماید.[فرجیان سهی، 1385، ص 20].

2-2-5) معایب بانک های صد در صد اینترنتی

معایب و ضعف های بانکداری اینترنتی مربوط به ریسک های قابل توجهی می باشد که در این فرآیند به چشم می خورد و نسبت به سایر عملیات بانکی معمولی، بیشتر نظاره می گردد. در زیر به بعضی از این معایب تصریح می گردد: [کریمی شاد، 1389، ص57].

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. شناسایی عواملی جهت تشویق پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی توسط مشتریان.
  2. اندازه گیری الگوهایی برای تشویق پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و محدود کردن موانع موجود.
  3. اندازه گیری ویژگی های وب سایت، سودمندی درک شده، خطر و حفظ حریم خصوصی و الویّت های شخصی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  4. اندازه گیری محیط خارجی در جهت پذیرش بانکداری اینترنتی.
  5. اندازه گیری هنجار ذهنی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  6. بهره گیری از یافته های پژوهش برای توسعه استراتژی بانک ها در به حداکثر رساندن پذیرش.
  7. شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان  با فرمت ورد