عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان

بانکداری الکترونیکی در سطح مشتری:

مقصود از بانکداری الکترونیکی در سطح مشتری، آن بخش از بانکداری الکترونیکی می باشد که توسط اشخاص و مشتریان حقیقی بانک مورد بهره گیری قرار می گیرد. به اظهار دیگر، آن بخش از بانکداری می باشد که مشتریان و مصرف کنندگان نهایی با آن سروکار داردند. این بخش از بانکداری الکترونیکی شامل ابزارهای گوناگونی می باشد که عبارتند از: [ظفری، 1388، ص46].

  • دستگاه خود پرداز (ATM):

(Automated Teller Machine)، ماشینی خودکار، بسیار دقیق و کارآمد جهت ارائه خدماتی همچون دریافت، پرداخت و انتقال وجوه به صورت خودکار در هر ساعت از شبانه روز به مشتریان می باشد. دستگاه های خودپرداز از لحاظ کاربری به دو کلاس درونی و برونی تقسیم می شوند، کلاس درونی که اصطلاحاً Lobby  نامیده می گردد و به گونه کلی در سالن ها، فرودگاه ها، ترمینال ها و مراکز فروش نصب می شوند. کلاس برونی که در پشت دیوار نصب می گردد و نمای بیرونی آن برای مشتریان قابل رؤیت می باشد. [ظفری، 1388، ص46].

نمای بیرونی یک دستگاه ATM دارای پنج خروجی و سه ورودی می باشد که به تبیین زیر می باشد. قسمت های خروجی عبارتند از :

 

  • صفحه نمایشگر (Monitor)
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • دریچه رسید مشتری (Receipt Slot)
  • دریچه پرداخت وجه (Dispenser Slot)
  • دریچه پاکت (Posit Slot)
  • بلندگو (Speaker)

قسمت های ورودی دستگاه عبارتند از:

  • کارت خوان (Card Reader)
  • کلیدهای منو (Menu Key)
  • صفحه کلید مشتری (Pod Key)

 

  • دستگاه های پایانه فروش (POS)

(Point Of  Sale) یا پایانه فروش، دستگاهی می باشد که در مراکز فروش کالا و خدمات نصب می گردد تا در هنگام خرید و فروش کالا به جای بهره گیری خریدار از وجه نقد، مبلغ مورد توافق به صورت الکترونیکی از حساب خریدار برداشت و به حساب فروشنده (پذیرنده کارت) واریز می گردد. [ظفری، 1388، ص48].

این عملیات با کشیدن کارت های الکترونیک بانکی مشتریان در داخل دستگاه و از طریق ارتباط دستگاه POS با رایانه مرکزی انجام می شود. بانک ها، دستگاه های POS را که شامل یک مودم و یک چاپگر می باشند را تهیه و در اختیار مراکز فروش و سازمان های علاقمند قرار می دهند. بهره گیری از دستگاه های POS باعث سرعت دهی و اطمینان بخشی در انجام معاملات، صرفه جویی در هزینه های کلی بابت امحاء اسکناس های فرسوده، رونق تجارت الکترونیک، کمک به سلامت و بهداشت افراد جامعه، افزایش ضریب امنیت و ایمنی مردم به خاطر بی نیازی از حمل پول نقد و کاهش چشمگیر مراجعات مردم به شعب دستگاه های خودپرداز می گردد. [حسینی، 1379، ص 32].

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. شناسایی عواملی جهت تشویق پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی توسط مشتریان.
  2. اندازه گیری الگوهایی برای تشویق پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و محدود کردن موانع موجود.
  3. اندازه گیری ویژگی های وب سایت، سودمندی درک شده، خطر و حفظ حریم خصوصی و الویّت های شخصی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  4. اندازه گیری محیط خارجی در جهت پذیرش بانکداری اینترنتی.
  5. اندازه گیری هنجار ذهنی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  6. بهره گیری از یافته های پژوهش برای توسعه استراتژی بانک ها در به حداکثر رساندن پذیرش.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان  با فرمت ورد