عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تاثیر ا ستراتژی تعمیم نام تجاری بر توجه مصرف کننده از محصول جدید

مقدمه:

امروزه، سرمایه اصلی بسیاری از کسب وکارها، نام تجاری آن هاست. برای دهه ها، ارزش یک شرکت بر حسب املاک، سپس داراییهای ملموس، کارخانه ها و تجهیزاتش اندازه گیری می گردید. با این حال، اخیراً به این نتیجه رسیده اند که ارزش واقعی یک شرکت، جایی بیرون از آن، یعنی در اذهان خریداران بالقوه قرار دارد. برای یک مشتری بالقوه، یک نام تجاری، یک راهنمای مهم می باشد. نام تجاری، نظیر پول، معامله را تسهیل می کند. مشتریان در روبرو شدن با مجموعه ای از محصولات بی زبان سردرگم می شوند. نام های تجاری و قیمت ها، این بلاتکلیفی را از بین می برند. قیمت یک محصول ارزش پولی آن را می سنجد و نام تجاری، محصول را می شناساند و جنبه های متمایزش را عیان می کند. یک نام تجاری، چکیده ای می باشد از هویت، اصالت، ویژگی و تفاوت. به همین دلیل می باشد که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. یکی از عمده­ترین تاثیرات نام تجاری، تاثیری می باشد که در طولانی مدت بر توجه مصرف کننده آن برند بجا خواهد ماند تا آنجایی که ذهن مصرف کننده نسبت به پذیرش محصولات جدید تولید شده از آن نام تجاری آمادگی خوبی خواهد داشت.قابل ذکر می باشد که یکی از برندهای خوب مواد غذایی در ایران برند محصولات غذایی چیکا  می باشد که با در نظر داشتن آن چیز که در بالا ذکر گردید در این پژوهش کوشش بر آن شده می باشد تا تاثیر استراتژی تعمیم نام تجاری بر توجه مصرف کننده در خصوص محصولات غذایی جدید چیکا  مورد مطالعه قرار گیرد.

در  این فصل ضمن تبیین مباحث نام تجاری و استراتژی­های نام گذاری تجاری و مزایا و معایب هرکدام و ویژگی های نام های تجاری قدرتمند، به توضیحاتی در مورد توجه مصرف کننده، نحوه شکل گیری و ابعاد و عناصر آن، همچنین، تصویر ذهنی در مورد یک نام تجاری، فرآیند طبقه بندی اشیاء در ذهن مصرف کنندگان و انواع دیدگاهها در مورد طبقه بندی و معرفی شرکت چیکا پرداخته می گردد.

2- 2. علامت  تجاری:

علامت تجاری عبارتست از یک اسم، اصطلاح، علامت، نشان یا طرح یا ترکیبی از همه اینها که با هدف شناسایی و تمییز دادن کالاها و خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان به کار می رود و موجب متمایز شدن این کالاها و خدمات از کالاها و خدماتی می گردد که توسط رقبا عرضه می شوند(کاتلر و آرمسترانگ،[1]1385).

3- 2.  نام  تجاری:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

نام تجاری قسمتی از علامت تجاری می باشد که ادا کردنی می باشد. بدین معنا که می توان آنها را گفت، نامهایی همچون شورلت، تاید، دیسنی لند و… (همان منبع، 1385).

4- 2.  نشان  تجاری:

قسمتی از علامت تجاری می باشد که اداکردنی نیست اما می توان با آن کالا را شناسایی نمود. مارک تجاری با نشان، طرح یا رنگ و حروفی شاخص ارائه می گردد مثل حرف K به رنگ قرمز روی جعبه فیلم کداک. مارک یا نشان تجاری، قسمتی از علامت تجاری می باشد که  دارای حق و حقوق قانونی می باشد و از حقوق انحصاری فروشنده برای بهره گیری از نام تجاری حفاظت می کند.( همان منبع،1385).

[1] Katler& Armesterang

سوالات یا اهداف پایان نامه :

پژوهش حاضر کوشش در پاسخگویی به سوالات زیر را دارد:

1.آیا ادراک مصرف کننده از کیفیت محصول اصلی بر توجه او نسبت محصول جدیدی که از نام تجاری موجود  بهره برده تاثیر گذار می باشد؟

2 .آیا ادراک مصرف کننده از تناسب بین دو طبقه محصول اصلی و جدید بر توجه او نسبت به محصول جدیدی که از نام تجاری موجود بهره برده تاثیر می گذارد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ا ستراتژی تعمیم نام تجاری بر توجه مصرف کننده از محصول جدید  با فرمت ورد