مطالعه تاثیر ا ستراتژی تعمیم نام تجاری بر توجه مصرف کننده از محصول جدید

.  مزایا ومعایب راهبرد محصول-نام تجاری:

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • برای شرکت هایی که توجه خود را بر یک بازار معین متمرکز می کنند، این یک ضرورت راهبردی می باشد.در اجرای یک حمله جمعی به یک بازار- همان گونه که پراکتر اند گمبل با چهار ماده پاک کننده مختلف انجام داد- شرکت می تواند چندین بخش، با انواع مختلف انتظارات و نیازها را اشغال و به این وسیله سهم کلی خود از بازار را حداکثر کند.
  • زمانی که این بخش ها چندان متفاوت از هم نیستند، انتخاب یک نام به ازای هر محصول، به مصرف کننده کمک می کند تا هر یک را متفاوت ببیند: یک ضرورت در زمانی که محصولات از نظر شکل ظاهری یکسان به نظر می رسند. گرچه تمام مواد پاک کننده از مواد سازنده یکسانی تشکیل می شوند، نسبت ها بر حسب این که آیا آن ها خصوصیات لکه زدایی را بهینه کرده اند، مناسب مواد ترکیبی هستند، از نظر ثابت نگه داشتن رنگ کنترل شده اند و یا برای شستشو با دست مناسب اند، تغییر خواهد نمود. پیوند زدن یک نام خاص به یک نیاز، واقعیت عینی تفاوت بین محصولات را پایه ریزی می کند.
  • راهبرد محصول نام تجاری، مناسب شرکتهای کاملا نو آور و مبتکر می باشد که می خواهند موقعیتی را به خود اختصاص دهند. اگر اولین نام تجاری در یک بخش جدید، رضایت بخش باشد، امتیاز پیشگامی را از آن خود می کند.
  • سیاست محصول- نام تجاری، تلویحا به این معنی می باشد که اسم شرکت از انظار عمومی دور نگه داشته می شودو پس، با اسم نام تجاری متفاوت باشد. این کار عملا آزادی خاصی به شرکت می بخشدتا به هرجا ودر هر موقع که می خواهد، برود، مخصوصا به بازارهای جدید. پروکتراندگمبل از بدو تاسیس (1882) تا کنون راه پر پیچ و خمی را پیموده می باشد: از صابون آیوری به مواد کمکی پخت وپز کریسکو در سال 1933، به تاید در سال 1946، به خمیر دندان کرست در سال 1955، کره بادام زمینی جیف در سال 1956، پوشک بچه پمپرز در سال 1961، قهوه فولگرز در سال 1963و چیپس سیب زمینی پرینگل در سال 1968و الی آخر.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

پژوهش حاضر کوشش در پاسخگویی به سوالات زیر را دارد:

1.آیا ادراک مصرف کننده از کیفیت محصول اصلی بر توجه او نسبت محصول جدیدی که از نام تجاری موجود  بهره برده تاثیر گذار می باشد؟

2 .آیا ادراک مصرف کننده از تناسب بین دو طبقه محصول اصلی و جدید بر توجه او نسبت به محصول جدیدی که از نام تجاری موجود بهره برده تاثیر می گذارد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ا ستراتژی تعمیم نام تجاری بر توجه مصرف کننده از محصول جدید  با فرمت ورد