عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان

) رشد بانکداری اینترنتی

رشد بانکداری اینترنتی، بسیار امیدوار کننده بوده و بسیاری از بانک ها و مؤسسات مالی در این زمینه فعال هستند. هم اکنون تعداد مشتریان آنلاین بانک ها که از بانکداری اینترنتی بهره می گیرند، به سرعت در حال افزایش می باشد که این، نه فقط در کشورهای صنعتی، بلکه در کشورهای در حال توسعه نیز کاملاً  مشهود می باشد. البته توجه و تمایل به بانکداری اینترنتی در میان مشتریان جوان و میانسال بانک ها، بیشتر به چشم می خورد. افراد بین سنین 18 تا 49 سال با درآمد بین 41000 دلار تا 59000 دلار، بیشترین گرایش را نسبت به بانکداری اینترنتی نشان می دهند. رشد سریع و ارقام نجومی بخش بانکداری اینترنتی، به واسطه تأثیر گذاری عوامل زیر، تحقّق یافته می باشد: [محمودی میمند و همکاران، 1388، ص 101].

  • تأثیر شگرف مبادلات اینترنتی: انواع مختلف تسهیلات بانکی اینترنتی از قبیل پرداخت چک وجوه (در درون و یا بین بانک ها) و مبادله سهام و اوراق بهادار، همگی مشتریان بانک ها را تشویق به بهره گیری از سیستم های آنلاین می کند. تعداد روز افزون مشتریان همیشگی این نوع خدمات، مؤسسات مالی را تشویق می کند تا زیرساخت های لازم را برای گسترش چرخه بیشتر این فعالیت ها و خدمات فراهم آورند.
  • چرخه های سریع تر عرضه محصولات جدید: توسعه بانکداری اینترنتی، بسیاری از مؤسسات مالی را ملزم داشته تا با در نظر داشتن نیاز بازار و مشتریان و همچنین نوآوری های فناورانه، برنامه های جدیدتری را به اجرا درآوردند. به ویژه در زمینه کنترل و بازبینی چک های برگشتی، خریدهای آنلاین کالا و خدمات، تماس با سایت های ویژه تجارت الکترونیک که همه این موارد بر اندازه هر چه بیشتر مشتریان در حوزه بانکداری اینترنتی خواهد افزود.
  • دسترسی جغرافیایی: یک بانک از نظر اندازه دسترسی مشتریان به بانک، با محدودیت های جغرافیایی رو به رو می باشد و می تواند مشتریان محدودی را به خود جلب کند، در نتیجه به این بانک نمی توان عنوان بانک آنلاین را اطلاق نمود، اما اینترنت بنا به ماهیت بی مرزی و گسترده بودن خود، می تواند یک راه ارتباطی نامحدود برای اتصال شهرها و نواحی گوناگون جهان به هم باشد و بانک ها را از قید و بند جغرافیایی، رهایی بخشد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  1. شناسایی عواملی جهت تشویق پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی توسط مشتریان.
  2. اندازه گیری الگوهایی برای تشویق پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و محدود کردن موانع موجود.
  3. اندازه گیری ویژگی های وب سایت، سودمندی درک شده، خطر و حفظ حریم خصوصی و الویّت های شخصی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  4. اندازه گیری محیط خارجی در جهت پذیرش بانکداری اینترنتی.
  5. اندازه گیری هنجار ذهنی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  6. بهره گیری از یافته های پژوهش برای توسعه استراتژی بانک ها در به حداکثر رساندن پذیرش.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان  با فرمت ورد