عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان

) زیرساخت ها و بسترهای مورد نیاز برای توسعه بانکداری الکترونیک

با در نظر داشتن تنوع و گستردگی ابزارهای ارتباطی و اطلاعاتی، همچنین ظرفیت ها و نیازهای موجود در سیستم بانکی و برنامه های توسعه سیستم های بانکی در بسترهای الکترونیکی، در آغاز بایستی ساختارهای مورد نیاز در توسعه بانکداری الکترونیک را مورد مطالعه قرار داد. این زیرساخت ها شامل موارد زیر می باشند: [کریمی شاد، 1389، ص30].

2-1-10-1) دسترسی عمومی به بسترهای زیرساختی ارتباطات الکترونیکی

مهمترین و اثرگذارترین ابزار در آغاز فرآیند بانکداری الکترونیک، دسترسی عمومی به بسترهای زیرساختی ارتباطات الکترونیکی می باشد. در مدیریت بانکداری الکترونیک بایستی بر حسب نوع خدمات و انتظاراتی که از سرویس های جدید می رود، از مناسب ترین ابزار ارتباطی بهره برد. مهمترین ویژگی و نکته ای این که در گزینش این ابزار الزامی می باشد، در نظر داشتن اصل اول بانکداری الکترونیک، یعنی مشتری مداری در بهره گیری از سیستم های بانکداری الکترونیکی می باشد. این ابزار شامل بهره گیری از شبکه جهانی اینترنت با پهنای باند مناسب، شبکه های داخلی مثل اینترانت، سیستم های ماهواره، خطوط فیبر نوری، تلفن همراه و تلفن ثابت و… می باشد. [کیمیایی، 1381، ص35].

2-1-10-2) توسعه زیرساخت های مالی و بانکی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

یکی از مهمترین اقدامات بانک ها در راه تبدیل شدن به یک بانک الکترونیکی، ایجاد زیرساخت هایی مانند کارت های اعتباری، کارت های هوشمند، توسعه سخت افزاری شبکه های بانکی، فراگیر کردن دستگاه های خودپرداز می باشد. همچنین ارتباط مناسب برای تطبیق شبکه های داخلی بانک ها با یکدیگر و پایانه های فروش کالاست تا تأثیر کارت های هوشمند ارائه شده از جانب بانک در مبادلات روزمره نیز گسترش پیدا کند. [کریمی شاد، 1389، ص31].

2-1-10-3) توسعه زیرساخت های قانونی در بانکداری الکترونیکی

هر فناوری جدیدی برای جا افتادن و توسعه پیش از مقبولیت عمومی نیازمند مقبولیت قانونی می باشد تا تمام ظرفیت های آن مورد بهره گیری قرار گیرد. به تعبیری دیگر، اگر به دنبال آن هستیم که فرآیند الکترونیک با استقبال عمومی مواجه گردد، بایستی بسترهای قانونی مورد نیاز را فراهم کرده و با شناخت تمامی احتمالات طریقه بانکداری الکترونیکی، درصد ریسک و استرس عامه را نسبت به سیستم های مبتنی بر بانکداری الکترونیکی، کاهش داد. برای این مقصود، بایستی در تدوین نظام نامه ها و آیین نامه های اجرایی، توجه زیادی را به اصل مشتری مداری معطوف نمود

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  1. شناسایی عواملی جهت تشویق پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی توسط مشتریان.
  2. اندازه گیری الگوهایی برای تشویق پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان و محدود کردن موانع موجود.
  3. اندازه گیری ویژگی های وب سایت، سودمندی درک شده، خطر و حفظ حریم خصوصی و الویّت های شخصی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  4. اندازه گیری محیط خارجی در جهت پذیرش بانکداری اینترنتی.
  5. اندازه گیری هنجار ذهنی در جهت پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی.
  6. بهره گیری از یافته های پژوهش برای توسعه استراتژی بانک ها در به حداکثر رساندن پذیرش.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان بانک سپه استان گیلان  با فرمت ورد