مطالعه تاثیر ا ستراتژی تعمیم نام تجاری بر توجه مصرف کننده از محصول جدید

  • تأثیر هایی که نام تجاری برای مصرف کننده بازی می کند ، عبارتند از:
  • شناسایی منبع محصول[1]
  • انتساب مسئولیت به سازنده محصول
  • کاهش دهنده ریسک
  • کاهش دهنده هزینه جستجو[2]
  • تعهد[3]و پیوند [4] با سازنده محصول
  • ابزار نمادین[5]
  • نشانه کیفیت
  • و از سوی دیگر تأثیر هایی که نام تجاری برای شرکت بازی می کند عبارتند از:
  • وسیله ای می باشد برای شناسایی تا جستجو و ردیابی[6] را آسان کند.
  • وسیله ای برای نگهداری قانونی از ویژگی های منحصر بفرد می باشد.
  • نشانی از سطح کیفی برای ارضای مصرف کننده می باشد.
  • منبع مزیت رقابتی
  • منبع منافع مالی (کلر،2008)

به عقیده کاتلر(1385) هم وجود نام تجاری مزایای بسیار زیادی برای شرکت ها دارد که موارد زیر از آن جمله اند:

  • وجود نام تجاری سبب می گردد فروشنده ساده تر و راحت تر سفارش بدهد و پیگیری این سفارش هم در صورت بروز مشکل راحت تر انجام گردد.
  • وجود نام تجاری بر روی کالا از ویژگی های منحصر بفرد کالا مراقبت های قانونی به اقدام می آورد. اگر این طور نباشد رقبا به راحتی از این ویژگی ها تقلید خواهند نمود.
  • تعیین نام تجاری فرصت جلب مجموعه ای از مشتریان وفادار و سود آور را در اختیار فروشنده قرار می دهد.
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • تعیین نام تجاری به فروشنده در قسمت بندی بازارها کمک می کند.
  • نام تجاری قوی اعتلای تصویر ذهنی شرکت را به دنبال دارد و این سبب می گردد که شرکت راحت تر نام های تجاری جدید را عرضه کند و راحت تر هم این اقلام عرضه شده مورد پذیرش واسطه ها و مصرف کنندگان قرار می گیرد.

از طرفی دیگر مصرف کنندگان هم به این دلیل خواهان نام تجاری هستند که این امر سبب شناسایی تفاوت های کیفی می گردد و خرید را برای آن ها آسان و راحت تر می گرداند.

[1] Source of product

[2] Search cost

[3] promise

[4] bond

[5] Symbolic device

[6] tracing

سوالات یا اهداف پایان نامه :

پژوهش حاضر کوشش در پاسخگویی به سوالات زیر را دارد:

1.آیا ادراک مصرف کننده از کیفیت محصول اصلی بر توجه او نسبت محصول جدیدی که از نام تجاری موجود  بهره برده تاثیر گذار می باشد؟

2 .آیا ادراک مصرف کننده از تناسب بین دو طبقه محصول اصلی و جدید بر توجه او نسبت به محصول جدیدی که از نام تجاری موجود بهره برده تاثیر می گذارد؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر ا ستراتژی تعمیم نام تجاری بر توجه مصرف کننده از محصول جدید  با فرمت ورد